Landing page text

Dziękujemy za zaufanie!

Świętujmy 70. rocznicę grupy RAJA! Znajdziesz tutaj wszystkie oferty, nowości, aktualności…

Fallback Image

DO 1 STYCZNIA 2025

Świąteczne szaleństwo z RAJA:
prezenty aby sprawić Ci przyjemność!

Już od kwoty 1000 zł netto!

 

SPRAWDŹ SZCZEGÓŁY

Korzystaj z jubileuszowych ofert RAJA.


Sprawdź nasze propozycje

NOWOŚCI

Nasze produkty zmieniają się wraz z Twoimi potrzebami! Oferujemy nowe produkty przez cały rok

SPRAWDŹ

Jubileuszowe oferty specjalne

Nie przegap ofert specjalnych, które przygotowujemy dla Ciebie co miesiąc

SKORZYSTAJ

OPINIE KLIENTÓW

« Firma RAJA dostarcza nam opakowania od 10 lat. Dzięki współpracy z RAJA, nie używamy plastikowych materiałów do pakowania i wypełniania przesyłek. Nasze paczki są w pełni papierowe. »

— Rafał Kaniewski
Kierownik Palarni Kawy Java Coffee Roasters

Zobacz wszystkie opinie

Odkryj historię Grupy RAJA

Lata 50... duch przedsiębiorczości

Założenie firmy Cartons RAJA

10 lipca 1954 r. Rachel Marcovici, we współpracy z Janine Rocher, zakłada w Paryżu firmę zajmującą się dystrybucją używanych kartonów dla małych firm. Jej klientami są małe paryskie firmy poszukujące tańszych kartonów, dostępnych w małych ilościach. Nazwa RAJA pochodzi od dwóch pierwszych liter ich imion. Janine odeszła z firmy w następnym roku. Siedziba firmyy znajdowała się przy ulicy de Monte-Cristo w 20-tej dzielnicy Paryża, w 2-poziomowym pomieszczeniu o powierzchni 250 m2. "Madame Marco", jak wówczas nazywano założycielkę, zaopatruje się w kartony używane w dobrym stanie u sprzedawców detalicznych, którzy już ich nie używają oraz u firm zajmujących się recyklingiem. Moja mama była nowoczesną i odważną kobietą, ponieważ założenie własnej firmy w tamtych czasach było prawdziwym wyzwaniem! Wiedziała, że zarabianie na życie jest kluczem do niezależności kobiety." Danièle Kapel-Marcovici

1954
Założenie firmy Cartons RAJA
Maurice Marcovici dołącza do firmy

Maurice Marcovici, mąż Rachel, dołączył do firmy. Był odpowiedzialny za zarządzanie i administrację. "Mój ojciec nigdy nie opuścił biura, a moja matka nigdy nie opuściła pracy w terenie." Danièle Kapel-Marcovici

1956
Maurice Marcovici dołącza do firmy
Początek historii sukcesu

Dzięki pomysłowości i energii jej Dyrektorki, firma Cartons RAJA szybko odniosła sukces. Z czasem, do oferty kartonów używanych dołączają nowe pudełka, papier kraft, tektura falista, taśma podgumowana i sznurek.

1956
Początek historii sukcesu

Pod koniec lat 50. firma Cartons RAJA zatrudniała 10 osób i osiągała obroty w wysokości miliona franków (150 000 €).

Lata 60… Rozwój dzięki innowacjom produktowym

Danièle Marcovici dołącza do Cartons RAJA

Danièle, córka założycieli, miała zaledwie 16 lat, gdy dołączyła do firmy Cartons RAJA. Dzięki kontaktom z klientami nauczyła się podstaw biznesu: relacji opartych na zaufaniu, wsłuchiwania się w potrzeby klientów, doskonałej obsługi i jakości produktów. "Przez prawie 10 lat odwiedzałam paryskie firmy, aby doradzać im i proponować optymalne opakowania najlepiej dopasowane do ich działalności. To była doskonała szkoła!" Danièle Kapel-Marcovici

1962
Danièle Marcovici dołącza do Cartons RAJA
Innowacyjne produkty i komunikacja

Poszukując ciągle nowych rozwiązań, "Madame Marco" uzyskała wyłączne prawa do dystrybucji we Francji bąbelkowej koperty marki Jiffy, produkowanej w Niemczech. Uruchomiła wysyłkę katalogów drukowanych, które wówczas były bardzo innowacyjną metodą sprzedaży, aby wypromować swoje produkty w całej Francji. Wprowadzenie na rynek gamy opakowań wysyłkowych RAJAPOST oraz owijek na książki RAJABOOK, pierwszych z szerokiej serii produktów marki RAJA.

1965
Innowacyjne produkty i komunikacja
Firma Cartons RAJA przeprowadza się do dzielnicy Belleville

Firma rozrosła się i potrzebowała więcej miejsca. Cartons RAJA przenosi się na ul. Rampal, w dzielnicy Belleville w Paryżu. Będzie to siedziba RAJA przez prawie 30 lat. W tym czasie RAJA zatrudniała 30 osób.

1968
Firma Cartons RAJA przeprowadza się do dzielnicy Belleville

Lala 60-70… Rynek opakowań prężnie się rozwija!

Rozwój tworzyw sztucznych rewolucjonizuje świat opakowań. Firma rozszerza swoją ofertę o taśmy samoprzylepne, rolki folii bąbelkowej, wypełniacz Flo-pak... aby spełnić potrzeby swoich klientów.

Dostępne wyłącznie w RAJA

Wprowadzenie na wyłączność pierwszej samoprzylepnej przylgi na dokumenty pod nazwą RAJALIST.

1970
Dostępne wyłącznie w RAJA
Targi branżowe

Zespół sprzedaży bierze udział w licznych targach, aby promować produkty wśród firm.

1973
Targi branżowe
Stworzenie pierwszego katalogu firmy Cartons RAJA

Danièle Kapel-Marcovici wprowadza pierwszy katalog, który wesprze przedstawicieli w terenie. Był czarnobiały, zawierał 24 strony, 365 produktów i został wydrukowany w nakładzie 10 000 egzemplarzy. Firma przyjmuje nową identyfikację wizualną, unowocześniając swój wizerunek.

1975
Stworzenie pierwszego katalogu firmy Cartons RAJA
Magazyn zapewnia dostępność wszystkich produktów!

“Maurice Marco” nabywa działkę w nowej strefie przemysłowej Gonesse, niedaleko Paryża, i zleca budowę magazynu o powierzchni 2000 m2, który został oddany do użytku w 1978 r. Budynek był kilkakrotnie rozbudowywany, aż osiągnął powierzchnię 15 000 m2. Magazyn zapewnia dostępność wszystkich produktów!

1977
Magazyn zapewnia dostępność wszystkich produktów!
Pierwszy "Oscar de l'emballage"

W 1978 r. piankowa koperta RAJAMOUSSE zdobyła „Oscar de l’emballage”.

1978
Pierwszy

Lata 80… Sprzedaż katalogowa motorem wzrostu!

Danièle Kapel-Marcovici obejmuje stanowisko dyrektorki generalnej Cartons RAJA

Firma osiąga obroty w wysokości 54 milionów franków (8 milionów euro) i zatrudnia 50 osób. Dynamiczna i innowacyjna, jest doceniona za jakość swoich produktów i szybkość świadczonych usług. Nowa dyrektorka generalna wprowadziła nową strategię sprzedaży, uruchamiając sprzedaż katalogową w celu podbicia rynku krajowego. “Moją ambicją było pozyskanie nowych klientów przy jednoczesnym utrzymaniu podstaw firmy: jakości produktów, dostępności w magazynie i doskonałej obsługi.” Danièle Kapel-Marcovici

1982
Danièle Kapel-Marcovici obejmuje stanowisko dyrektorki generalnej Cartons RAJA
Katalogi mają nieszablonowe okładki!

3 okładki tematyczne: “Rewolucja cenowa”, "Wolność wyboru”, “Wszystkie opakowania w 48 godzin...Misja zakończona sukcesem”.

1983
Katalogi mają nieszablonowe okładki!
Kolejne wyróżnienie "Oscar de l'emballage"

Kolejny opakowaniowy Oscar, tym razem za innowacyjne rozwiązanie DISTRIBUL: folię bąbelkową w pudełku z dozownikiem

1986
Kolejne wyróżnienie
Usługi na najwyższym poziomie innowacyjności

Młoda dyrektorka reorganizuje firmę. Centrum dystrybucyjne w Gonesse jest stopniowo rozbudowywane, aby poszerzyć zakres produktów dostępnych w magazynie. Zamówienia są dostarczane w ciągu 24 godzin w regionie Paryskim i w ciągu 48 godzin poza nim - to pierwszy taki przypadek na rynku! Pod koniec lat 80-tych firma RAJA stała się liderem dystrybucji opakowań we Francji.

1989
Usługi na najwyższym poziomie innowacyjności

Katalog zawiera 1000 artykułów, a obrót firmy sięga 100 milionów franków (15 milionów euro).

Lata 90… Podbój Europy

RAJA rozszerza działalność na kluczowe rynki europejskie.

Cartons RAJA zmienia nazwę na RAJA

Od chwili założenia firmy, do oferty opakowań kartonowych dodano dużą liczbę produktów. Katalog obejmuje 1500 produktów dostępnych w magazynie. Asortyment opakowaniowy uzupełniają teraz środki czystości i higieny, a także urządzenia do transportu i przechowywania. Wraz ze zmianą nazwy wprowadzono nową identyfikację graficzną, która podkreśla wiodącą i dynamiczną pozycję firmy.

1990
Cartons RAJA zmienia nazwę na  RAJA
Model biznesowy wyraźnie prospołeczny

Utworzenie rady pracowniczej w 1982 r. zaowocowało podpisaniem pierwszej umowy o udziale w zyskach, mającej na celu zaangażowanie pracowników w osiąganie dobrych wyników firmy i zachęcanie ich do wspólnego działania.

1991
Model biznesowy wyraźnie prospołeczny
System opakowań papierowych PadPak zdobywa nagrodę "Oscar de l'emballage"

RAJA wprowadza na francuski rynek system Padpak, innowacyjny system opakowań papierowych, który zdobył nagrodę.

1992
System opakowań papierowych PadPak zdobywa nagrodę
Mija 40 lat!

W 1994 r. RAJA świętuje 40-lecie rozwoju klientów we Francji i spogląda na Europę.

1994
Mija 40 lat!
RAJA dokonuje pierwszego przejęcia: firmy BINPAC w Belgii

Niewielka firma zajmująca sie sprzedażą opakowań, która generuje obroty w wysokości 20 mln franków i zatrudnia 15 osób, ma zostać wkrótce przekształcona w firmę zajmującą się sprzedażą katalogową na wzór RAJA Francja. W 1999 r. wybudowano nowe centrum dystrybucyjne w Tongeren, w poblizu granicy z Holandią. Obecnie RAJA Belgia jest liderem na rynku, dostarczając produkty do klientów w 7 krajach ze swojego centrum dystrybucji opakowań o powierzchni 68 000 m2, największego w Europie!

1994
RAJA dokonuje pierwszego przejęcia: firmy BINPAC w Belgii
Nowa lokalizacja: strategiczna decyzja na przyszłość

W 1995 r. Danièle Kapel-Marcovici podjęła decyzję o nabyciu kompleksu magazynowego w Paris Nord 2 Business Park, w pobliżu Roissy. Biurowiec został odnowiony a magazyn został powiększony o 20 000 m2, tak aby wszystkie zespoły z paryskiej centrali i centrum logistycznego w Gonesse pracowały w tym samym miejscu. Nowe centrum dystrybucyjne o powierzchni 43 000 m2 umożliwiło dostarczanie produktów w całej Francji i podwojenie ilości artykułów dostępnych w magazynie. Od tej pory lokalizacja w Paris Nord 2 jest europejską siedzibą Grupy RAJA.

1997
Nowa lokalizacja: strategiczna decyzja na przyszłość
Ekspansja na rynek holenderski

Bazując na początkowym sukcesie w Belgii, firma Binpac rozpoczyna działalność w Holandii z zespołem sprzedaży w Bredzie oraz własnym katalogiem.

1997
Ekspansja na rynek holenderski
Przejęcie Aid-Pack w Wielkiej Brytanii

RAJA przekracza kanał La Manche wraz z przejęciem dystrybutora opakowań oferującego ponad 1500 produktów dostępnych w magazynie oraz z 10 000 klientów w portfolio. Obecnie RAJA w Wielkiej Brytanii dostarcza 5 000 produktów z centrum dystrybucyjnego o powierzchni 20 000 m2 w Milton Keynes.

1998
Przejęcie Aid-Pack w Wielkiej Brytanii
RAJA uzyskuje certyfikat jakości ISO 9002

W 2003 r., RAJA uzyskała certyfikat ISO 9001 a następnie ISO 14001 w 2011 r.

1998
RAJA uzyskuje certyfikat jakości ISO 9002
Uruchomienie RAJAPACK Niemcy

Aby obsługiwać największy rynek w Europie, RAJA uruchamia swoją działalność handlową w pobliżu Stuttgartu, otwierając centrum relacji z klientami i wprowadzając na rynek swój katalog z asortymentem 1200 produktów. W kolejnym roku, podobnie jak inne spółki z Grupy, RAJA Niemcy uruchamiają własny sklep internetowy.

1999
Uruchomienie RAJAPACK Niemcy

W ciągu 10 lat firma zwiększyła sprzedaż 5-krotnie. Zatrudnia 220 pracowniczek i pracowników.

Lata 2000… Od sprzedaży katalogowej do e-commerce

Europejski wzrost przyspiesza, wraz z nowymi oddziałami we Francji i przejęciem wyspecjalizowanych dystrybutorów.

RAJA uruchamia sprzedaż online

Ze swoją ofertą zawierającą 6 000 produktów, RAJA jest prekursorem marketingu cyfrowego w sprzedaży dla biznesu i pierwszą firmą, która sprzedaje opakowania online! "Byliśmy już specjalistami w sprzedaży katalogowej, telefonicznej i w terenie. Dodając sprzedaż przez Internet, staliśmy się w pełni wielokanałowym dystrybutorem. To nowy, praktyczny i szybki sposób, w jaki nasi klienci mogą odkrywać naszą ofertę i składać zamówienia". Danièle Kapel-Marcovici

2000
RAJA uruchamia sprzedaż online
Coraz więcej innowacji!

RAJA wprowadza nową generację kartonów "oszczędzających czas" z automatycznym dnem i samoprzylepnym zamknięciem.

2000
Coraz więcej innowacji!
RAJAPACK Hiszpania

Nowy oddział oferuje 1 000 produktów w katalogu papierowym i na stronie internetowej. Produkty dostarczane są na terenie całej Hiszpanii, z centrum dystrybucyjnego w Barcelonie.

2003
RAJAPACK Hiszpania
RAJAPACK Austria

Od momentu powstania, oddział oferuje ponad 2 500 produktów dostępnych w magazynie.

2004
RAJAPACK Austria
RAJA świętuje swoją 50 rocznicę

Założycielka i jej córka: 2 pokolenia świętują rocznicę powstania firmy

2004
RAJA świętuje swoją 50 rocznicę
Założenie Fundacji RAJA-Danièle Marcovici

Danièle Kapel-Marcovici potwierdziła wartości społeczne firmy, tworząc pierwszą francuską fundację poświęconą obronie praw kobiet i dziewcząt. Fundacja wspiera stowarzyszenia działające na rzecz kobiet we Francji i na całym świecie. Od 2006 r. wsparła ponad 750 projektów w 57 krajach, z budżetem wynoszącym ponad 17 milionów euro. "Zawsze uważałam, że rola przedsiębiorstwa to nie tylko działalność gospodarcza, ale także społeczna. Dlatego, dzięki sukcesowi RAJA postanowiłam stworzyć Fundację RAJA-Danièle Marcovici." Danièle Kapel-Marcovici

2006
Założenie Fundacji RAJA-Danièle Marcovici
RAJAPACK Włochy

RAJA otwiera swoje włoskie centrum dystrybucyjne i biura w Castel San Giovanni, na południe od Mediolanu. W magazynie znajduje się ponad 1400 produktów.

2006
RAJAPACK Włochy
RAJAPACK Czechy

RAJA rozpoczyna podbój rynków Europy Środkowej, otwierając oddział w Pradze. Oferta jest dostępna w katalogu papierowym i na stronie internetowej.

2007
RAJAPACK Czechy
Przejęcie firmy L'EQUIPIER

Przejęcie małej francuskiej firmy specjalizującej się w dystrybucji produktów higienicznych i czyszczących za pośrednictwem katalogów i Internetu stanowi dla Raja początek dywersyfikacji oferty produktowej.

2007
Przejęcie firmy L'EQUIPIER
RAJAPACK Szwajcaria

Szwajcarski oddział ma siedzibę w Bazylei i oferuje swoim klientom 3 800 produktów w katalogu papierowym i na stronie internetowej.

2008
RAJAPACK Szwajcaria

W 2011 r. RAJA zatrudnia 1350 osób a jej obrót w Europie sięga ponad 400 milionów euro. Firma oferuje ponad 9000 profesjonalnych rozwiązań.

Lata 2010-2020… Grupa RAJA dywersyfikuje działalność

Silne zaangażowanie społeczne i środowiskowe

Przejęcie firmy WELCOME OFFICE

Kolejne przejęcie francuskiego specjalisty w sprzedaży online materiałów i mebli biurowych, pozwala na poszerzenie asortymentu grupy RAJA.

2010
Przejęcie firmy  WELCOME OFFICE
Przejęcie firmy Crosstrade

Przejęcie małej polskiej firmy zajmującej się sprzedażą opakowań jest okazją do rozpoczęcia działalności na polskim rynku z 2 500 produktami.

2010
Przejęcie firmy Crosstrade
Przejęcie firmy Postemballasje

RAJA wchodzi na rynek skandynawski z ofertą 2 000 produktów dzięki przejęciu małego dystrybutora opakowań w Oslo.

2010
Przejęcie firmy Postemballasje
RAJAPACK Dania

Duński oddział również sprzedaje swoje produkty za pomocą katalogu papierowego i strony www.

2010
RAJAPACK Dania
Przejęcie firmy CENPAC

Firma Cenpac specjalizuje się w dystrybucji opakowań przemysłowych oraz spożywczych dla branż z sektora logistycznego oraz produkcji żywności. Jest jednym z głównych graczy na rynku francuskim, jeżeli chodzi o dystrybucję tych opakowań. Posiada sieć sieć przedstawicielstw regionalnych i wyspecjalizowany zespół sprzedaży. Właśnie otworzyła swoje główne centrum dystrybucyjne w regionie paryskim i zatrudnia 400 osób.

2010
Przejęcie firmy CENPAC
RAJAPACK Szwecja

RAJA wzmacnia swoją obecność w Skandynawii dzięki gamie 2 000 produktów prezentowanych w katalogu i na stronie internetowej. Od 2020 r. centrum dystrybucyjne o powierzchni 9000 m2 obsługuje klientów w 3 krajach skandynawskich.

2012
RAJAPACK Szwecja
Rozpoczęcie programu działań Kobiety i Środowisko

Utworzony w następstwie COP21 przez Fundację RAJA-Danièle Marcovici, program ten wspiera projekty stowarzyszeniowe prowadzone przez kobiety na rzecz zrównoważonej transformacji środowiskowej.

2015
Rozpoczęcie programu działań Kobiety i Środowisko
Przejęcie firmy Morplan

Grupa RAJA kontynuuje dywersyfikację poprzez przejęcie Morplan, firmy zajmującej się sprzedażą na odległość materiałów i wyposażenia sklepów. Morplan prowadzi również cztery sklepy stacjonarne w Wielkiej Brytanii.

2015
Przejęcie firmy Morplan
RAJA Słowacja

RAJA umacnia swoją pozycję w Europie Środkowej.

2016
RAJA Słowacja
RAJA Portugalia

RAJA umacnia swoją pozycję na Półwyspie Iberyjskim.

2016
RAJA Portugalia
Przejęcie firmy UDOBAR

Działająca w Niemczech, Szwajcarii i Austrii firma UDOBÄR specjalizuje się w dystrybucji produktów do magazynowania i wyposażenia biurowego. Oferuje 100 000 produktów online.

2017
Przejęcie firmy UDOBAR
Strategiczna dywersyfikacja

Grupa RAJA rozpoczyna strategiczną dywersyfikację na rynku dystrybucji artykułów i mebli biurowych, przejmując 10 nowych spółek w Europie. Grupa stała się liderem sprzedaży na odległość na tym rynku! "Te przejęcia doskonale wpisują się w naszą strategię bycia globalnym partnerem dla firm w zakresie opakowań, materiałów biurowych i urządzeń przemysłowych w całej Europie." Danièle Kapel-Marcovici

2019
Strategiczna dywersyfikacja
Przejęcie firmy Bernard

Jest wiodącym dystrybutorem produktów higienicznych i czyszczących we Francji i Belgii, oferuje swoim klientom wybór spośród 16 000 produktów.

2019
Przejęcie firmy Bernard
Przejęcie firmy JPG

JPG, od 45 lat specjalizująca się w sprzedaży na odległość materiałów i mebli biurowych, oferuje swoim klientom wybór spośród 40 000 produktów dostarczanych z centrum dystrybucyjnego o powierzchni 25 000 m2, zlokalizowanego na północ od Paryża. Firma zatrudnia 400 osób.

2019
Przejęcie firmy JPG
Przejęcie firmy Mondoffice

Wiodąca włoska firma zajmująca się sprzedażą materiałów biurowych i mebli na odległość, została założona w 1984 r. w Biella, niedaleko Mediolanu. Oferuje swoim klientom 40 000 produktów dostarczanych z centrum dystrybucyjnego o powierzchni 16 000 m2. Mondoffice zatrudnia ponad 300 osób.

2019
Przejęcie firmy Mondoffice
Przejęcie firmy Kalamazoo

Specjalizująca się w sprzedaży na odległość mebli biurowych, hiszpańska firma oferuje 25 000 produktów. Klienci otrzymują produkty z centrum dystrybucyjnego w Bilbao o powierzchni 12 000 m2.

2019
Przejęcie firmy Kalamazoo
Zaangażowanie RAJA

Grupa RAJA jako lider w swojej branży jest świadoma swoich obowiązków społecznych i środowiskowych, dlatego sformalizowała własne zobowiązania w zakresie CSR w swojej pierwszej niefinansowej deklaracji wyników. RAJA kontynuuje swoje wysoce proaktywne podejście do odpowiedzialnych zakupów: • poprzez faworyzowanie zakupów lokalnych: 86% produktów jest wyprodukowanych w Europie • promując sprzedaż innowacyjnych, bardziej ekologicznych opakowań • doradzanie klientom w zakresie dobrych praktyk pakowania

2020
Zaangażowanie RAJA
Przejęcie firmy Viking

Viking, firma amerykańskiego pochodzenia, rozpoczęła działalność w Europie w 1990 roku i zrewolucjonizowała dystrybucję materiałów biurowych za pośrednictwem katalogów, dzięki swojemu pionierskiemu know-how. 7 nowych spółek Viking zostało włączonych do Grupy RAJA: Viking Wielka Brytania, Viking Irlandia, Viking Niemcy, Viking Szwajcaria, Viking Austria, Viking Holandia i Viking Belgia. Każda z firm oferuje na swojej stronie internetowej i w katalogu gamę 40 000 produktów dostarczanych z 2 dużych, ultranowoczesnych centrów dystrybucyjnych zlokalizowanych w Niemczech i Wielkiej Brytanii. Grupa RAJA przyjmuje 1 500 nowych pracowniczek i pracowników.

2021
Przejęcie firmy Viking
RAJA Węgry

Siedziba nowego oddziału węgierskiego znajduje się w Budapeszcie i oferuje 3 000 magazynowanych produktów.

2021
RAJA Węgry

Historia toczy się dalej z Tobą...