Dziękujemy za zaufanie!
Świętujmy 70. rocznicę grupy RAJA! Znajdziesz tutaj wszystkie oferty, nowości, aktualności…
DO 15 GRUDNIA 2024
Świąteczne szaleństwo z RAJA:
prezenty aby sprawić Ci przyjemność!
Już od kwoty 1000 zł netto!
SPRAWDŹ SZCZEGÓŁY
Sprawdź nasze propozycje
NOWOŚCI
Nasze produkty zmieniają się wraz z Twoimi potrzebami! Oferujemy nowe produkty przez cały rok
SPRAWDŹJubileuszowe oferty specjalne
Nie przegap ofert specjalnych, które przygotowujemy dla Ciebie co miesiąc
SKORZYSTAJOPINIE KLIENTÓW
Odkryj historię Grupy RAJA
Lata 50... duch przedsiębiorczości
10 lipca 1954 r. Rachel Marcovici, we współpracy z Janine Rocher, zakłada w Paryżu firmę zajmującą się dystrybucją używanych kartonów dla małych firm. Jej klientami są małe paryskie firmy poszukujące tańszych kartonów, dostępnych w małych ilościach. Nazwa RAJA pochodzi od dwóch pierwszych liter ich imion. Janine odeszła z firmy w następnym roku. Siedziba firmyy znajdowała się przy ulicy de Monte-Cristo w 20-tej dzielnicy Paryża, w 2-poziomowym pomieszczeniu o powierzchni 250 m2. "Madame Marco", jak wówczas nazywano założycielkę, zaopatruje się w kartony używane w dobrym stanie u sprzedawców detalicznych, którzy już ich nie używają oraz u firm zajmujących się recyklingiem. Moja mama była nowoczesną i odważną kobietą, ponieważ założenie własnej firmy w tamtych czasach było prawdziwym wyzwaniem! Wiedziała, że zarabianie na życie jest kluczem do niezależności kobiety." Danièle Kapel-Marcovici
Maurice Marcovici, mąż Rachel, dołączył do firmy. Był odpowiedzialny za zarządzanie i administrację. "Mój ojciec nigdy nie opuścił biura, a moja matka nigdy nie opuściła pracy w terenie." Danièle Kapel-Marcovici
Dzięki pomysłowości i energii jej Dyrektorki, firma Cartons RAJA szybko odniosła sukces. Z czasem, do oferty kartonów używanych dołączają nowe pudełka, papier kraft, tektura falista, taśma podgumowana i sznurek.
Pod koniec lat 50. firma Cartons RAJA zatrudniała 10 osób i osiągała obroty w wysokości miliona franków (150 000 €).
Lata 60… Rozwój dzięki innowacjom produktowym
Danièle, córka założycieli, miała zaledwie 16 lat, gdy dołączyła do firmy Cartons RAJA. Dzięki kontaktom z klientami nauczyła się podstaw biznesu: relacji opartych na zaufaniu, wsłuchiwania się w potrzeby klientów, doskonałej obsługi i jakości produktów. "Przez prawie 10 lat odwiedzałam paryskie firmy, aby doradzać im i proponować optymalne opakowania najlepiej dopasowane do ich działalności. To była doskonała szkoła!" Danièle Kapel-Marcovici
Poszukując ciągle nowych rozwiązań, "Madame Marco" uzyskała wyłączne prawa do dystrybucji we Francji bąbelkowej koperty marki Jiffy, produkowanej w Niemczech. Uruchomiła wysyłkę katalogów drukowanych, które wówczas były bardzo innowacyjną metodą sprzedaży, aby wypromować swoje produkty w całej Francji. Wprowadzenie na rynek gamy opakowań wysyłkowych RAJAPOST oraz owijek na książki RAJABOOK, pierwszych z szerokiej serii produktów marki RAJA.
Firma rozrosła się i potrzebowała więcej miejsca. Cartons RAJA przenosi się na ul. Rampal, w dzielnicy Belleville w Paryżu. Będzie to siedziba RAJA przez prawie 30 lat. W tym czasie RAJA zatrudniała 30 osób.
Lala 60-70… Rynek opakowań prężnie się rozwija!
Rozwój tworzyw sztucznych rewolucjonizuje świat opakowań. Firma rozszerza swoją ofertę o taśmy samoprzylepne, rolki folii bąbelkowej, wypełniacz Flo-pak... aby spełnić potrzeby swoich klientów.
Wprowadzenie na wyłączność pierwszej samoprzylepnej przylgi na dokumenty pod nazwą RAJALIST.
Zespół sprzedaży bierze udział w licznych targach, aby promować produkty wśród firm.
Danièle Kapel-Marcovici wprowadza pierwszy katalog, który wesprze przedstawicieli w terenie. Był czarnobiały, zawierał 24 strony, 365 produktów i został wydrukowany w nakładzie 10 000 egzemplarzy. Firma przyjmuje nową identyfikację wizualną, unowocześniając swój wizerunek.
“Maurice Marco” nabywa działkę w nowej strefie przemysłowej Gonesse, niedaleko Paryża, i zleca budowę magazynu o powierzchni 2000 m2, który został oddany do użytku w 1978 r. Budynek był kilkakrotnie rozbudowywany, aż osiągnął powierzchnię 15 000 m2. Magazyn zapewnia dostępność wszystkich produktów!
W 1978 r. piankowa koperta RAJAMOUSSE zdobyła „Oscar de l’emballage”.
Lata 80… Sprzedaż katalogowa motorem wzrostu!
Firma osiąga obroty w wysokości 54 milionów franków (8 milionów euro) i zatrudnia 50 osób. Dynamiczna i innowacyjna, jest doceniona za jakość swoich produktów i szybkość świadczonych usług. Nowa dyrektorka generalna wprowadziła nową strategię sprzedaży, uruchamiając sprzedaż katalogową w celu podbicia rynku krajowego. “Moją ambicją było pozyskanie nowych klientów przy jednoczesnym utrzymaniu podstaw firmy: jakości produktów, dostępności w magazynie i doskonałej obsługi.” Danièle Kapel-Marcovici
3 okładki tematyczne: “Rewolucja cenowa”, "Wolność wyboru”, “Wszystkie opakowania w 48 godzin...Misja zakończona sukcesem”.
Kolejny opakowaniowy Oscar, tym razem za innowacyjne rozwiązanie DISTRIBUL: folię bąbelkową w pudełku z dozownikiem
Młoda dyrektorka reorganizuje firmę. Centrum dystrybucyjne w Gonesse jest stopniowo rozbudowywane, aby poszerzyć zakres produktów dostępnych w magazynie. Zamówienia są dostarczane w ciągu 24 godzin w regionie Paryskim i w ciągu 48 godzin poza nim - to pierwszy taki przypadek na rynku! Pod koniec lat 80-tych firma RAJA stała się liderem dystrybucji opakowań we Francji.
Katalog zawiera 1000 artykułów, a obrót firmy sięga 100 milionów franków (15 milionów euro).
Lata 90… Podbój Europy
RAJA rozszerza działalność na kluczowe rynki europejskie.
Od chwili założenia firmy, do oferty opakowań kartonowych dodano dużą liczbę produktów. Katalog obejmuje 1500 produktów dostępnych w magazynie. Asortyment opakowaniowy uzupełniają teraz środki czystości i higieny, a także urządzenia do transportu i przechowywania. Wraz ze zmianą nazwy wprowadzono nową identyfikację graficzną, która podkreśla wiodącą i dynamiczną pozycję firmy.
Utworzenie rady pracowniczej w 1982 r. zaowocowało podpisaniem pierwszej umowy o udziale w zyskach, mającej na celu zaangażowanie pracowników w osiąganie dobrych wyników firmy i zachęcanie ich do wspólnego działania.
RAJA wprowadza na francuski rynek system Padpak, innowacyjny system opakowań papierowych, który zdobył nagrodę.
W 1994 r. RAJA świętuje 40-lecie rozwoju klientów we Francji i spogląda na Europę.
Niewielka firma zajmująca sie sprzedażą opakowań, która generuje obroty w wysokości 20 mln franków i zatrudnia 15 osób, ma zostać wkrótce przekształcona w firmę zajmującą się sprzedażą katalogową na wzór RAJA Francja. W 1999 r. wybudowano nowe centrum dystrybucyjne w Tongeren, w poblizu granicy z Holandią. Obecnie RAJA Belgia jest liderem na rynku, dostarczając produkty do klientów w 7 krajach ze swojego centrum dystrybucji opakowań o powierzchni 68 000 m2, największego w Europie!
W 1995 r. Danièle Kapel-Marcovici podjęła decyzję o nabyciu kompleksu magazynowego w Paris Nord 2 Business Park, w pobliżu Roissy. Biurowiec został odnowiony a magazyn został powiększony o 20 000 m2, tak aby wszystkie zespoły z paryskiej centrali i centrum logistycznego w Gonesse pracowały w tym samym miejscu. Nowe centrum dystrybucyjne o powierzchni 43 000 m2 umożliwiło dostarczanie produktów w całej Francji i podwojenie ilości artykułów dostępnych w magazynie. Od tej pory lokalizacja w Paris Nord 2 jest europejską siedzibą Grupy RAJA.
Bazując na początkowym sukcesie w Belgii, firma Binpac rozpoczyna działalność w Holandii z zespołem sprzedaży w Bredzie oraz własnym katalogiem.
RAJA przekracza kanał La Manche wraz z przejęciem dystrybutora opakowań oferującego ponad 1500 produktów dostępnych w magazynie oraz z 10 000 klientów w portfolio. Obecnie RAJA w Wielkiej Brytanii dostarcza 5 000 produktów z centrum dystrybucyjnego o powierzchni 20 000 m2 w Milton Keynes.
W 2003 r., RAJA uzyskała certyfikat ISO 9001 a następnie ISO 14001 w 2011 r.
Aby obsługiwać największy rynek w Europie, RAJA uruchamia swoją działalność handlową w pobliżu Stuttgartu, otwierając centrum relacji z klientami i wprowadzając na rynek swój katalog z asortymentem 1200 produktów. W kolejnym roku, podobnie jak inne spółki z Grupy, RAJA Niemcy uruchamiają własny sklep internetowy.
W ciągu 10 lat firma zwiększyła sprzedaż 5-krotnie. Zatrudnia 220 pracowniczek i pracowników.
Lata 2000… Od sprzedaży katalogowej do e-commerce
Europejski wzrost przyspiesza, wraz z nowymi oddziałami we Francji i przejęciem wyspecjalizowanych dystrybutorów.
Ze swoją ofertą zawierającą 6 000 produktów, RAJA jest prekursorem marketingu cyfrowego w sprzedaży dla biznesu i pierwszą firmą, która sprzedaje opakowania online! "Byliśmy już specjalistami w sprzedaży katalogowej, telefonicznej i w terenie. Dodając sprzedaż przez Internet, staliśmy się w pełni wielokanałowym dystrybutorem. To nowy, praktyczny i szybki sposób, w jaki nasi klienci mogą odkrywać naszą ofertę i składać zamówienia". Danièle Kapel-Marcovici
RAJA wprowadza nową generację kartonów "oszczędzających czas" z automatycznym dnem i samoprzylepnym zamknięciem.
Nowy oddział oferuje 1 000 produktów w katalogu papierowym i na stronie internetowej. Produkty dostarczane są na terenie całej Hiszpanii, z centrum dystrybucyjnego w Barcelonie.
Od momentu powstania, oddział oferuje ponad 2 500 produktów dostępnych w magazynie.
Założycielka i jej córka: 2 pokolenia świętują rocznicę powstania firmy
Danièle Kapel-Marcovici potwierdziła wartości społeczne firmy, tworząc pierwszą francuską fundację poświęconą obronie praw kobiet i dziewcząt. Fundacja wspiera stowarzyszenia działające na rzecz kobiet we Francji i na całym świecie. Od 2006 r. wsparła ponad 750 projektów w 57 krajach, z budżetem wynoszącym ponad 17 milionów euro. "Zawsze uważałam, że rola przedsiębiorstwa to nie tylko działalność gospodarcza, ale także społeczna. Dlatego, dzięki sukcesowi RAJA postanowiłam stworzyć Fundację RAJA-Danièle Marcovici." Danièle Kapel-Marcovici
RAJA otwiera swoje włoskie centrum dystrybucyjne i biura w Castel San Giovanni, na południe od Mediolanu. W magazynie znajduje się ponad 1400 produktów.
RAJA rozpoczyna podbój rynków Europy Środkowej, otwierając oddział w Pradze. Oferta jest dostępna w katalogu papierowym i na stronie internetowej.
Przejęcie małej francuskiej firmy specjalizującej się w dystrybucji produktów higienicznych i czyszczących za pośrednictwem katalogów i Internetu stanowi dla Raja początek dywersyfikacji oferty produktowej.
Szwajcarski oddział ma siedzibę w Bazylei i oferuje swoim klientom 3 800 produktów w katalogu papierowym i na stronie internetowej.
W 2011 r. RAJA zatrudnia 1350 osób a jej obrót w Europie sięga ponad 400 milionów euro. Firma oferuje ponad 9000 profesjonalnych rozwiązań.
Lata 2010-2020… Grupa RAJA dywersyfikuje działalność
Silne zaangażowanie społeczne i środowiskowe
Kolejne przejęcie francuskiego specjalisty w sprzedaży online materiałów i mebli biurowych, pozwala na poszerzenie asortymentu grupy RAJA.
Przejęcie małej polskiej firmy zajmującej się sprzedażą opakowań jest okazją do rozpoczęcia działalności na polskim rynku z 2 500 produktami.
RAJA wchodzi na rynek skandynawski z ofertą 2 000 produktów dzięki przejęciu małego dystrybutora opakowań w Oslo.
Duński oddział również sprzedaje swoje produkty za pomocą katalogu papierowego i strony www.
Firma Cenpac specjalizuje się w dystrybucji opakowań przemysłowych oraz spożywczych dla branż z sektora logistycznego oraz produkcji żywności. Jest jednym z głównych graczy na rynku francuskim, jeżeli chodzi o dystrybucję tych opakowań. Posiada sieć sieć przedstawicielstw regionalnych i wyspecjalizowany zespół sprzedaży. Właśnie otworzyła swoje główne centrum dystrybucyjne w regionie paryskim i zatrudnia 400 osób.
RAJA wzmacnia swoją obecność w Skandynawii dzięki gamie 2 000 produktów prezentowanych w katalogu i na stronie internetowej. Od 2020 r. centrum dystrybucyjne o powierzchni 9000 m2 obsługuje klientów w 3 krajach skandynawskich.
Utworzony w następstwie COP21 przez Fundację RAJA-Danièle Marcovici, program ten wspiera projekty stowarzyszeniowe prowadzone przez kobiety na rzecz zrównoważonej transformacji środowiskowej.
Grupa RAJA kontynuuje dywersyfikację poprzez przejęcie Morplan, firmy zajmującej się sprzedażą na odległość materiałów i wyposażenia sklepów. Morplan prowadzi również cztery sklepy stacjonarne w Wielkiej Brytanii.
RAJA umacnia swoją pozycję w Europie Środkowej.
RAJA umacnia swoją pozycję na Półwyspie Iberyjskim.
Działająca w Niemczech, Szwajcarii i Austrii firma UDOBÄR specjalizuje się w dystrybucji produktów do magazynowania i wyposażenia biurowego. Oferuje 100 000 produktów online.
Grupa RAJA rozpoczyna strategiczną dywersyfikację na rynku dystrybucji artykułów i mebli biurowych, przejmując 10 nowych spółek w Europie. Grupa stała się liderem sprzedaży na odległość na tym rynku! "Te przejęcia doskonale wpisują się w naszą strategię bycia globalnym partnerem dla firm w zakresie opakowań, materiałów biurowych i urządzeń przemysłowych w całej Europie." Danièle Kapel-Marcovici
Jest wiodącym dystrybutorem produktów higienicznych i czyszczących we Francji i Belgii, oferuje swoim klientom wybór spośród 16 000 produktów.
JPG, od 45 lat specjalizująca się w sprzedaży na odległość materiałów i mebli biurowych, oferuje swoim klientom wybór spośród 40 000 produktów dostarczanych z centrum dystrybucyjnego o powierzchni 25 000 m2, zlokalizowanego na północ od Paryża. Firma zatrudnia 400 osób.
Wiodąca włoska firma zajmująca się sprzedażą materiałów biurowych i mebli na odległość, została założona w 1984 r. w Biella, niedaleko Mediolanu. Oferuje swoim klientom 40 000 produktów dostarczanych z centrum dystrybucyjnego o powierzchni 16 000 m2. Mondoffice zatrudnia ponad 300 osób.
Specjalizująca się w sprzedaży na odległość mebli biurowych, hiszpańska firma oferuje 25 000 produktów. Klienci otrzymują produkty z centrum dystrybucyjnego w Bilbao o powierzchni 12 000 m2.
Grupa RAJA jako lider w swojej branży jest świadoma swoich obowiązków społecznych i środowiskowych, dlatego sformalizowała własne zobowiązania w zakresie CSR w swojej pierwszej niefinansowej deklaracji wyników. RAJA kontynuuje swoje wysoce proaktywne podejście do odpowiedzialnych zakupów: • poprzez faworyzowanie zakupów lokalnych: 86% produktów jest wyprodukowanych w Europie • promując sprzedaż innowacyjnych, bardziej ekologicznych opakowań • doradzanie klientom w zakresie dobrych praktyk pakowania
Viking, firma amerykańskiego pochodzenia, rozpoczęła działalność w Europie w 1990 roku i zrewolucjonizowała dystrybucję materiałów biurowych za pośrednictwem katalogów, dzięki swojemu pionierskiemu know-how. 7 nowych spółek Viking zostało włączonych do Grupy RAJA: Viking Wielka Brytania, Viking Irlandia, Viking Niemcy, Viking Szwajcaria, Viking Austria, Viking Holandia i Viking Belgia. Każda z firm oferuje na swojej stronie internetowej i w katalogu gamę 40 000 produktów dostarczanych z 2 dużych, ultranowoczesnych centrów dystrybucyjnych zlokalizowanych w Niemczech i Wielkiej Brytanii. Grupa RAJA przyjmuje 1 500 nowych pracowniczek i pracowników.
Siedziba nowego oddziału węgierskiego znajduje się w Budapeszcie i oferuje 3 000 magazynowanych produktów.
Historia toczy się dalej z Tobą...