Jak zapakować telefon do wysyłki kurierem?

4 min. lektura 27 lipca 2022

Jak zapakować telefon do wysyłki kurierem?

Przy wysyłce sprzętu do klienta – zwłaszcza jeśli jest to sprzęt elektroniczny – konieczne jest staranne zapakowanie przedmiotu w taki sposób, by zminimalizować ryzyko uszkodzenia go w trakcie transportu. Jednym ze sprzętów wymagających dodatkowych zabezpieczeń jest bez wątpienia telefon. Jak wysłać telefon kurierem, by przedmiot dotarł do klienta w nienaruszonym stanie?

Jak zapakować telefon do wysyłki?

Sprzedawcy, zwłaszcza początkujący, często zastanawiają się, jak zapakować telefon do naprawy (jeśli klient oddał sprzęt na reklamację) lub po prostu – jak wysłać telefon kurierem w taki sposób, by sprzęt nie został uszkodzony w trakcie transportu. Teoretycznie kusząca mogłaby się wydawać wysyłka telefonu w kopercie – ze względu na niewielkie rozmiary sprzętu. To jednak rozwiązanie niebezpieczne i stanowczo odradzane sprzedawcom sprzętów elektronicznych niewielkich rozmiarów.

Pierwszym krokiem powinno być opakowanie telefonu w tzw. folię bąbelkową, czyli – folię pęcherzykową. W ofercie Rajapack znajdują się zarówno folie w małych jak i dużych bąblach, w rolce, z perforacją lub bez perforacji. Alternatywą mogą być również mocne woreczki z folii bąbelkowej, które zabezpieczą produkt.

Wybór konkretnej folii (lub woreczków) należy do klienta – najistotniejsze jest to, że folia pęcherzykowa chroni produkt przed wstrząsami, co w przypadku sprzętów elektronicznych jest niezwykle istotne. Folia bąbelkowa chroni też dodatkowo przed zarysowaniem i przed wpływem czynników zewnętrznych – niezależnie czy mowa o opadach deszczu, zabrudzeniach wilgoci, czy też o działaniach chemicznych. Właśnie z tego względu niemal wszyscy sprzedawcy sprzętów RTV i AGD (niezależnie od ich wielkości) wykorzystują folię pęcherzykową do zabezpieczenia towarów na czas transportu do klienta (lub serwisu).

Wysyłka telefonu kurierem: krok po kroku

Jak zapakować telefon do wysyłki krok po kroku? Jeśli telefon znajduje się w oryginalnym opakowaniu, warto je – na wszelki wypadek – okleić taśmą. To zapobiegnie ewentualnemu wysunięciu się telefonu podczas transportu. Warto jednak zdawać sobie sprawę z tego, że to nie wystarczy, by bezpiecznie nadać telefon do klienta lub serwisu. Konieczne są dodatkowe czynności.

Kolejnym krokiem jest owinięcie pudełka wspomnianą wyżej folią bąbelkową. Dla pewności warto zrobić to dwukrotnie. Następnie należy jeszcze raz okleić całość taśmą. Tak przygotowane pudełko trzeba umieścić w kartonowym pudełku, które będzie dopasowane wymiarami. Pustą przestrzeń warto wypełnić dodatkową warstwą folii pęcherzykowej, co zapobiegnie przesuwaniu się oryginalnego pudełka wraz z telefonem, a także podwójnie zabezpieczy sprzęt przed wstrząsami, które są nieuniknione w transporcie. Alternatywą, jeśli chodzi o samo wypełnienie kartonowego pudełka, może być gąbka odpowiedniej grubości. Większość sprzedawców sięga jednak – przynajmniej w przypadku produktów elektronicznych – właśnie po folię pęcherzykową.

Po takim przygotowaniu kartonowanego pudełka należy okleić je taśmą pakową – zarówno na wszystkich łączeniach jak i narożnikach. Niektórzy sprzedawcy decydują się na dokładne oklejenie taśmą całego pudełka, chociaż nie jest to konieczne.

Ostatnim krokiem jest wydrukowanie etykiety i naklejenie jej na pudełku. Warto jednak pamiętać o umieszczeniu etykiety w przezroczystej folii – co zabezpieczy papier przed działaniem czynników atmosferycznych. Na brzegi etykiety dobrze też, dla pewności, nakleić cienką warstwę taśmy, która przymocuje papier do pudełka. Tak przygotowaną przesyłkę można przekazać kurierowi.

Dobrze przygotowana przesyłka to niższe ryzyko uszkodzenia sprzętu

Staranne przygotowanie telefonu do wysyłki i zabezpieczenie go na czas transportu leży w interesie sprzedawcy, ponieważ zmniejsza ryzyko uszkodzenia elektroniki, a w konsekwencji – złożenia przez klienta reklamacji.

Jednocześnie należy pamiętać, że najczęściej wysyłka sprzętu do klienta obejmuje nie tylko sam telefon, ale również – niezbędne akcesoria, takie jak chociażby ładowarka. W zakupionym przez klienta zestawie często znajdują się także słuchawki. Akcesoria można umieścić w kartonowym pudełku razem z telefonem, jednak przed włożeniem ich do pudełka należy je owinąć dodatkowo folią pęcherzykową i delikatnie zakleić taśmą. Dopiero tak przygotowane akcesoria można dołączyć do telefonu.

Oprócz tego warto mieć też świadomość, że zgodnie z przepisami, bateria telefonu powinna znajdować się w zamkniętym telefonie – nie można jej dołączać do pudełka osobno.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *





 

Najpopularniejsze tematy