Personalizacja to pojęcie, którego firmy e-commerce nie powinny bagatelizować. Masowe podejście do klientów już nie sprawdza się. Teraz każdy potencjalny klient chciałby, żeby marka, z jaką wchodzi w interakcję, rozumiała jego potrzeby, oczekiwania, gust. Personalizacja zamówień internetowych obejmuje kilka czynników – jak się okazuje, nie tylko wygląd produktu, opakowania.
Personalizacja zamówień a lojalność klienta – jak to się wiąże?
Personalizacja zamówień internetowych wpływa nieubłaganie na lojalność klienta w stosunku do danej firmy. Oczywistością jest określony wygląd przesyłki, sprzyjający gustom i oczekiwaniom kupującego. To jednak nie wszystko. Klienci zwracają uwagę na ceny i dostępność produktów, sposób prezentacji w sklepie internetowym, wygląd strony i łatwość nawigacji po niej, formy płatności, koszty wysyłki i dostępność firm kurierskich, sposób pakowania towarów, obecność programów lojalnościowych i zniżek (np. za pierwsze zakupy). Dobremu wrażeniu sprzyja także możliwość nawiązania skutecznej komunikacji z obsługą sklepu internetowego oraz dostępność danego produktu w różnych wariantach, kombinacjach.
Jak koszty wysyłki wpływają na pozytywne wrażenie u klienta?
Koszty, rodzaj wysyłki i dostępność różnych firm kurierskich to bardzo ważny aspekt przy personalizacji firmy e-commerce. Kwota za wysyłkę powinna być optymalna – ani za duża, ani zbyt mała. Dobrym pomysłem jest ustalenie kwoty, powyżej której wysyłka jest darmowa – to zachęca potencjalnych klientów do robienia większych zakupów.
Sklep internetowy powinien mieć na uwadze różne sposoby wysyłki, np. kilka firm kurierskich, poczta, wysłanie do punktu odbioru, paczkomat, odbiór osobisty – tak, by klient znalazł odpowiadającą mu opcję.
Liczy się również sposobów płatności. Najczęściej pojawia się przedpłata (w formie przelewu lub tzw. szybkich płatności) oraz możliwość zapłaty kartą kredytową. Coraz więcej sklepów internetowych decyduje się zaryzykować i zastosować odroczone płatności – za pośrednictwem serwisów, które opłacą zamówienie z własnych środków, a potem będą żądać od klienta zapłaty za zakupy w ratach. Istnieje także opcja płatności przy odbiorze paczki, u kuriera.
Personalizacja zamówień internetowych – dlaczego wygląd paczki ma tak duże znaczenie?
Odpowiednie, estetyczne zapakowanie przesyłki z zamówionym towarem to klucz do sukcesu. Liczy się nie tylko bezpieczeństwo (tak, by paczka dotarła do adresata w stanie nienaruszonym), ale też personalizacja opakowań. Takie rozwiązanie stanowi dodatkową reklamę dla firmy e-commerce. Personalizowane opakowanie wpływa także na zaufanie i ogólne nastawienie do sklepu internetowego. Późniejsza lojalność klienta wiąże się z dobrą opinią, polecaniami dla znajomych, zakupami o większej wartości.
Odpowiednie obrandowanie (logo, napis, grafika) to element identyfikacji wizualnej danej marki. Opakowania mają nie tylko wyróżniać się estetyką. Muszą być dopasowane kolorystycznie i graficznie do charakteru działalności, typu sprzedawanych produktów.
Otrzymanie ozdobnego, personalizowanego pudełka kartonowego świadczy dobrze o firmie. Klient ma nieodparte wrażenie, że sklep internetowy, w którym zamówił dany produkt, liczy się z jego zdaniem, potrzebami. Wydaje mu się – i zazwyczaj słusznie – że firma e-commerce poważnie podchodzi do obsługi klienta (m.in. przedsprzedażowej), zwrotów, reklamacji.
Personalizowane opakowania z nadrukiem w RAJA – jak zamówić?
Firma RAJA ma w zanadrzu wiele personalizowanych pudełek, opakowań i taśm z nadrukiem. Do tego grona należą różnego rodzaju kartony, taśmy pakowe z nadrukiem, torby prezentowe i opakowania dekoracyjne z logo, torby i worki foliowe z nadrukiem, wysyłkowe etykiety z nadrukiem, koperty z nadrukiem.
Sposób zamówienia takich materiałów opakowaniowych jest bardzo prosty – zarówno w przypadku opakowań, jak i taśm pakowych. W pierwszym wypadku należy porozumieć się ze sklepem telefonicznie lub mailowo, ewentualnie wypełnić formularz, dostępny na stronie (wskazane). Po uwzględnieniu określonych parametrów personalizowanego pudełka, kartonu klient musi poczekać 24-48 godzin na ogólną wycenę projektu. Firma RAJA daje możliwość wydrukowania logo, grafiki lub napisu na wewnętrznej, lub zewnętrznej stronie opakowania.
Zamawianie personalizowanych taśm pakowych wygląda nieco inaczej. Klient musi przejść na stronę autorskiego konfiguratora taśm pakowych (usługa RAJAPRINT lub zakładka: „taśmy pakowe z indywidualnym nadrukiem”). W wybranym panelu dokonuje wyboru w zakresie rodzaju taśmy oraz poszczególnych parametrów (rodzaju, rozmiaru i koloru nadruku, a także szerokości i długości tego akcesorium). Odpowiedź na zapytanie ofertowe otrzymuje po 24-48 godzinach.
Kto najczęściej zamawia personalizowane opakowania w RAJA?
Personalizowane opakowania i akcesoria z nadrukiem to najczęstszy zakup wśród innych firm. Mogą one przybrać postać ładnie zaprojektowanych paczek z logo firmy (z upominkami świątecznymi wewnątrz) lub toreb papierowych, w których znajdują się gadżety, rozdawane na eventach i targach firmowych. Sprawdź: Personalizowane prezenty dla firm – co się sprawdza, a co nie?
W pierwszym wypadku niepozorne opakowania z logo nadają poczucie przynależności – obdarowany pracownik będzie czuł się związany z firmą, w której pracuje. Ozdobne torby papierowe z nadrukiem mimowolnie zwiększają rozpoznawalność marki. Chwytliwy napis lub ciekawe logo zapadnie w pamięć przynajmniej kilku osób, które później – być może – będą chciały skorzystać z jego usług.
Personalizowane opakowania mogą także posłużyć jako pudełko na prezent dla kontrahentów i partnerów biznesowych – zazwyczaj w okresie okołoświątecznym. Wskazane jest osobiste wręczenie takiego podarunku (jeśli nie ma takiej możliwości, warto dołączyć do zamówienia liścik z życzeniami). Upominki od firmy powinny być także elegancko zapakowane.
Jakie znaczenie mają przesyłki z logo firmy?
Zastanawiasz się, dlaczego warto zainwestować w paczki z logo firmy? Najważniejszy powód to intensywna promocja marki. W personalizowanych torbach papierowych z logo najczęściej znajdują się gadżety firmowe, rozdawane na różnych eventach firmowych. Chcąc nie chcąc, nadruk zapada w pamięć postronnym osobom, które – jakiś czas potem – być może będą chciały skorzystać z usług danego przedsiębiorstwa. Krok po kroku marka staje się coraz bardziej rozpoznawalna na rynku, pokonując konkurencję.
Torby prezentowe z logo firmy pomagają – pośrednio – budować pozytywne relacje w danym przedsiębiorstwie. Pracodawcy i menadżerowie, najczęściej w okresie okołoświątecznym, obdarowują swoich podwładnych drobnymi upominkami, schowanymi w eleganckich torbach z autorskim nadrukiem. Niepozorne prezenty wywołują uśmiech. Pracownik mimowolnie czuje się związany emocjonalnie ze swoją firmą (rozwija się poczucie przynależności).
Nie tylko pudełka kartonowe – co znajduje się w RAJA?
Firma RAJA dba o pozytywne doświadczenie klienta sklepu internetowego. Może się pochwalić bogatym asortymentem, nakierunkowanym na ekologię i ochronę środowiska – ma inny cel niż większość przedsiębiorstw z branży opakowaniowej. Najpopularniejszymi produktami są pudełka kartonowe (np. tuby kartonowe), folia stretch, folia bąbelkowa, taśma pakowa, różne wypełniacze do paczek.
Lojalność klienta zdobywa za pośrednictwem estetycznego wyglądu sklepu internetowego, łatwości w nawigacji po stronie, niewygórowanych kosztów wysyłki, różnych form płatności. Wielkim plusem jest możliwość nawiązania skutecznej, bardzo miłej komunikacji z obsługą.