Zbudowanie biznesu e-commerce od podstaw to prawdziwe wyzwanie! Optymalizacja procesów logistycznych, uruchomienie hali magazynowej, a także ciągłe inwestycje w podnoszenie kwalifikacji pracowników. O to wszystko musisz zadbać jako przedsiębiorca działający w handlu internetowym. Sprawdź też, w jaki sposób przyśpieszyć procesy pakowania towarów do wysyłki.
Własny sklep internetowy a wysyłka towarów – jak zadbać jakość transportu?
Korzystna umowa z firmą kurierską jest niezbędna, aby zachować ciągłość realizowanych dostaw i mieć gwarancję, że wysłane przesyłki dotrą na czas do klientów. Przewoźnik w dużej mierze odpowiada za bezpieczeństwo wysyłanych paczek, ale nie możesz zrzucać na zewnętrzną firmę pełnej odpowiedzialności.
Jako przedsiębiorca w branży e-commerce jesteś zobowiązany do tego, aby dbać o poprawne zabezpieczenie towarów na czas ich wysyłki kurierem. Możesz wykorzystać w tym celu profesjonalne materiały pakowe, z których użycia przeszkolisz pracowników magazynowych. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które pomogą Ci utrzymać wysoką jakość wysyłki towarów.
- pakuj produkty do odpowiednio dopasowanych przedmiotów,
- używaj sprawdzonych materiałów pakowych i wypełniaczy do paczek,
- dbaj o poprawne oznakowanie przesyłek, np. taśmami ostrzegawczymi,
- staraj się pakować paczki z wyprzedzeniem czasowym.
Więcej na temat tego, jak zoptymalizować fulfillment w e-commerce przeczytasz na naszym blogu. To zbiór procesów, które przekładają się ograniczenie kosztów związanych z wysyłką towarów oraz ich magazynowaniem.
Najpopularniejsze rodzaje kartonów dla e-commerce – sprawdź!
Wysyłanie towarów jako sklep internetowy jest możliwe tylko wtedy, kiedy będziesz mieć dostęp do odpowiednio przystosowanych opakowań z tektury falistej. Brak kartonu jest równoznaczny, z tym że wysyłka towaru zamówionego przez klienta będzie problematyczna lub wręcz niemożliwa. Popularne typy opakowań kartonowych, które są polecane dla e-commerce to:
- Pudełka kartonowe z tektury falistej 3-warstwowej – możesz je wykorzystać do wysyłki lekkich przedmiotów, które nie wymagają szczególnie precyzyjnego zabezpieczenia.
- Pudełka kartonowe z tektury falistej 7-warstwowej – takie odmiany opakowań tekturowych są idealne do wysyłki szklanych przedmiotów, ceramiki oraz produktów wysoce wrażliwych na uszkodzenia mechaniczne.
- Kartony z automatycznym dnem – sprawdzają się w magazynach, gdzie czas wysyłki odgrywa kluczową rolę. Automatyczne dno znacznie przyśpiesza proces pakowania skompletowanego zamówienia i jego wydanie w ręce kuriera.
- Kartony i pudełka teleskopowe – to modele opakowań występujące w wersjach okrągłych, kwadratowych oraz prostokątnych. Niektóre wersje pudełek można dowolnie dostosowywać pod względem długości, dzięki czemu karton idealnie przylega do zapakowanego towaru.
- Kartony fasonowe do wysyłki – w sklepach e-commerce mogą się przydać do wysłania towaru drobnicowego lub zestawów prezentowych. Fasonowy karton sprawdza się także podczas kompletowania zamówienia z zastrzeżeniem, że klient może jeszcze wprowadzić zmiany w zleceniu.
- Kartony i pudełka na butelki – to niezbędne wyposażenie magazynu e-commerce, o ile realizujesz wysyłkę sprzedanych towarów w szklanych butelkach, np. wyrobów alkoholowych.
Powyższe propozycje to tylko kilka sprawdzonych opakowań kartonowych, które szczególnie dobrze sprawdzają się w magazynie sklepu internetowego. Zapoznaj się także z zasadami personalizacji w e-commerce. Te kwestie dotyczą przede wszystkim pudełek kartonowych z opcją personalizacji ich wyglądu, np. nadrukowanie logo firmowego.
Materiały operacyjne dla e-commerce – to nie tylko kartony
Sprzedaż i wysyłka towarów przez internet wymaga inwestycji w odpowiednie wyposażenie hali magazynowej. Osoby odpowiedzialne za kompletowanie i pakowanie towarów do paczek kartonowych powinny mieć dostęp do profesjonalnych akcesoriów magazynowych, a także sprawdzonych materiałów operacyjnych, jak np.:
- folia bąbelkowa na metry,
- wypełniacz styropianowy do paczek,
- papier pakowy kraft,
- folie antystatyczne,
- rękawy na szklane butelki,
- koperty bąbelkowe i foliowe,
- samoprzylepne etykiety na paczki.
Materiałów, które warto wykorzystać do pakowania przedmiotów ze sklepu internetowego do wysyłki, jest naprawdę wiele. Dobrze skompletowane wyposażenie magazynu znacznie przyśpiesza proces pakowania przesyłek, a także zwiększa poziom bezpieczeństwa towaru w czasie przewozu przez firmę kurierską.
Sprawdź też, dlaczego warto zainwestować w paczki z logo firmy. To nie tylko ciekawa forma promocji swojego przedsiębiorstwa, ale także dobry sposób na łatwiejszą identyfikację zaginionych paczek w centrach przeładunkowych swojego przewoźnika.
Pakowanie przesyłek w e-commerce – jakie są zasady wysyłki towarów?
Zasady pakowania przesyłek w branży e-commerce zawsze ustala sam przedsiębiorca w porozumieniu z przewoźnikiem. Najważniejsze jest to, aby utrzymać jak najwyższą jakość przygotowywania paczek przeznaczonych do wysyłki. Oto kilka sprawdzonych wskazówek, które przekładają się na redukcję kosztów transportu oraz zadowolenie klientów sklepu online.
- układaj towary wewnątrz kartonu równo i schludnie,
- zawsze używaj wypełniaczy amortyzujących,
- dbaj o czystość paczki, aby ta po otwarciu przez klienta nie była nieprzyjemną niespodzianką,
- opcjonalnie wkładaj drobne upominki reklamowe do paczek, np. krówki,
- umieszczaj na paczkach odpowiednie oznaczenia w postaci etykiet samoprzylepnych – dzięki temu kurier wie, jak ma postępować z daną przesyłką.
Chcesz zgłębić swoją wiedzę o efektywnym pakowaniu kartonów z towarem? Przeczytaj nasz krótki poradnik o zasadach pakowania przesyłek w e-commerce. Po zapoznaniu się z kilkoma wskazówkami będziesz w stanie podnieść jakość wysyłki towarów do swoich klientów, a jednocześnie ograniczysz koszty pakowania.
Pamiętaj, aby w trakcie prowadzenia biznesu e-commerce zawsze dbać o odpowiednią optymalizację pracy i inwestować w polecane opakowania z tektury falistej i wypełniacze. Korzystaj też z ekologicznych form przygotowywania materiałów operacyjnych, np. możesz tworzyć eko-wypełniacz ze zużytych kartonów. To gwarancja sukcesu dla każdego sklepu internetowego.