Opakowania personalizowane: Jak wyróżnić się na rynku sprzedaży online?

5 min. lektura 07 września 2023

Pod koniec 2022 roku w Polsce funkcjonowało ok. 55 tysięcy sklepów internetowych[1]. Najnowsze dane wskazują, że tym roku liczba ta stale się zwiększa i to w zawrotnym tempie. Wyróżnić się na tle tak dużej konkurencji nie jest więc łatwo. Trzeba zadbać o najdrobniejszy szczegół, aby przekonać do siebie klientów. Najpierw należy jednak zbudować świadomość marki, a następnie zadbać o swoich odbiorców. W obu tych zadaniach pomocna będzie personalizacja. Jej elementem są personalizowane opakowania. Dlaczego warto je wykorzystać do sprzedaży w e-commerce?

Opakowania personalizowane — wsparcie budowania świadomości marki

Potrzeba nawet od 5 do 7 wrażeń, aby zacząć tworzyć świadomość marki. Oznacza to, że jednorazowe działanie nie wystarczy, żeby zostać w pamięci klientów.

Budowa świadomości i rozpoznawalności marki to wyzwanie dla wielu firm. W czasach, gdy przekazy reklamowe atakują odbiorców z każdej strony, łatwo o rozproszenie uwagi. Właśnie dlatego warto pamiętać nawet o drobnych działaniach, które w nienachalny sposób przypomną o Twojej marce. Jednym ze sposobów na to są opakowania personalizowane opatrzone logo. Inne możesz poznać, zapoznając się z naszym artykułem: Zasady personalizacji w e-commerce, które cieszą klientów.

Zdarza się, że klienci nie przywiązują wagi co do tego, w jakim sklepie online realizują zakupy. Liczy się dla nich asortyment, a nierzadko także cena. Im większe zadowolenie z realizacji zamówienia, tym większe prawdopodobieństwo ponownych zakupów w tym samym sklepie. Przesyłka musi więc dojść do klienta w nienaruszonym stanie. Jeśli przy okazji wywoła zadowolenie, to można powiedzieć, że to już pół sukcesu. Tylko jak to osiągnąć?

Przede wszystkim należy zadbać o solidne opakowania, które dobrze zabezpieczą wysyłane produkty. Po drugie paczka, w której się znajdują, powinna być opatrzona logo Twojej marki. Dzięki temu klient wie, skąd pochodzi przesyłka, jeszcze przed jej otwarciem, a przy okazji dłużej przebywa z nazwą Twojej firmy, tym samym łatwiej ją zapamiętuje. Wreszcie po trzecie, personalizowane opakowanie pozwoli Ci się wyróżnić, o ile zadbasz o to już na etapie opracowywania identyfikacji wizualnej.

Chcesz poznać więcej powodów, dla których personalizowane opakowanie to dobry wybór? Sprawdź: Dlaczego warto zainwestować w paczki z logo firmy?

Jak dać się zapamiętać? Branding to podstawa

Opakowanie może oddawać charakter zamówienia. W dzisiejszych czasach istotne jest to, aby marka się wyróżniała i jednocześnie zapewniała spójny przekaz. Zabawne i przyjemne logo czy brand hero zapadają w pamięć, a przy tym wywołują dobre emocje. Tego rodzaju elementy powinny znaleźć się nie tylko na stronie internetowej czy w social mediach, ale również na opakowaniach reklamowych, zaczynając od toreb reklamowych, po gadżety firmowe i kartony do wysyłki paczek.

Opakowania z własnym nadrukiem nie muszą ograniczać się do wyboru taśm z nadrukiem firmowym. Warto dodać coś więcej. Wysyłkowe etykiety z logo mogą np. zawierać przyjazne hasła. Dzięki temu wywołasz pozytywne skojarzenia.

Opakowanie personalizowane może także przypominać prezent. Niemal każdy lubi być od czasu do czasu obdarowywany. Przesyłka w formie prezentu sprawia miłe wrażenie i cieszy, nawet jeśli taki upominek kupujemy sobie sami. Liczy się wrażenie.

Opakowania personalizowane mogą być częścią filozofii marki

Współczesne marki powinny zapewniać klientom coś więcej niż satysfakcję zakupową. Bardzo często mówi się o tzw. propozycji wartości. Jest to najczęściej proste stwierdzenie, które podsumowuje, dlaczego klient ma wybrać Twój produkt lub usługi. Nie chodzi wyłącznie o ofertę i jej zalety same w sobie, ale np. działania, w które marka się angażuje. Może ona np. wspierać działania ekologiczne.

Jeśli i Twój biznes ma być eko, musisz to pokazać, nawet w mniejszych gestach. W tym przypadku doskonale sprawdzą się opakowania ekologiczne i biodegradowalne, np. kartony ekologiczne z regulowaną wysokością. Charakteryzuje je to, że łatwo nadają się do recyklingu.

Wybór ekologicznych opakowań to konieczność, jeśli chcesz pokazać, że Twoja marka dba o środowisko naturalne. W Raja mamy szeroki wybór tego rodzaju asortymentu, ponieważ nasza firma prezentuje postawę proekologiczną. Z tego względu większość oferowanych produktów jest wyprodukowana z biodegradowalnych materiałów. Linia ekologiczna w Raja jest produkowana w 100% z surowców odnawialnych, pochodzących w całości lub częściowo z materiałów powtórnie przetworzonych.

Wyróżnij się na rynku sprzedaży!

Kiedy myślimy o spersonalizowanych opakowaniach, często skupiamy się na zmianie ich wyglądu. Jednak to nie wszystko. Personalizacja w e-commerce to również możliwość wyboru produktu za pomocą różnych filtrów i parametrów, a także tworzenie własnych zestawów.

Pojęcie personalizacji obejmuje również możliwość wyboru sposobu opakowania, na przykład w formie prezentu. Jeśli w sklepie internetowym istnieje opcja wyboru danego produktu w kilku różnych wariantach, to duży plus, który na pewno zostanie doceniony przez klientów.

Opakowania personalizowane to już nie tylko możliwość, to wręcz konieczność, gdy chcesz konkurować z innymi markami.

 

[1] Dane z analizy KRS przeprowadzonej przez wywiadownię gospodarczą Dun & Bradstreet.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *





 

Najpopularniejsze tematy