W czasach, kiedy już nie tylko jakość towaru wpływa na podjęcie decyzji o zakupie, a liczy się każdy drobiazg – warto spojrzeć nieco szerzej i skupić się na szczegółach. Nieraz wystarczy tylko kilka dopracowanych detali, które przeprowadzą klienta przez rynkowy gąszcz i pomogą mu wybrać właśnie ten jedyny produkt. Często już tak niepozorny drobiazg jak etykieta produktu, potrafi zadecydować o zakupie. Chcesz się dowiedzieć, jak przy ich pomocy oznaczać towar, aby wyprzedzić konkurencję, przykuć uwagę klienta i sprawić, że wybierze właśnie dany produkt? Zapraszamy do lektury!
Rodzaje etykiet do drukarek
W zależności od rodzaju oferowanych produktów oraz sposobu ich dystrybucji – raz lepiej sprawdzą się etykiety samoprzylepne, najlepiej termotransferowe lub termiczne, raz tekturowe z przewieszką, a w jeszcze innym przypadku foliowe koperty kurierskie. Etykiety przeznaczone do druku na kopiarkach wykonane są z bielonego papieru wysokiej jakości. Do wyboru jest aż 11 formatów w 2 typach: z zaokrąglonymi rogami oraz kwadratowe. Etykiety termotransferowe oraz termiczne są natomiast przeznaczone do druku na specjalnych drukarkach. Cechuje je wysoka trwałość druku oraz dobre przyleganie do powierzchni. Są więc często stosowane do znaczenia przesyłek. Etykiety tekturowe są zaś zdecydowanie bardziej eleganckie – jeśli komuś zależy na wypromowaniu swojej marki lub sklepu, powinien zastanowić się nad takim dodatkiem. Należy jednak zawsze pamiętać o właściwym zabezpieczeniu tekturowej etykiety w transporcie. Przy częstych wysyłkach lepiej sprawdzą się klasyczne przylgi kurierskie.
Zastosowanie etykiet
Choć etykiety służą głównie do znakowania towarów czy adresowania przesyłek, mogą też być cennym narzędziem, które pomoże wypromować markę na rynku. Co ciekawe, zbudowanie spójnej strategii komunikacji wizualnej marki w oparciu o różne rodzaje etykiet nie jest ani trudne i pracochłonne, ani kosztowne. Wystarczy zaopatrzyć się w oferowane przez nas arkusze samoprzylepne przeznaczone do druku i zaprojektować efektowne oznakowanie paczek. Etykiety termotransferowe oraz termiczne, zaś doskonale sprawdzą się we właściwym oznakowaniu towaru. Jedyne, czego będziemy potrzebować, to specjalna drukarka do etykiet i taśma termotransferowa woskowo-żywiczna, z której pigment, pod wpływem ciepła, przenoszony jest na etykietę. Wykonany w ten sposób wydruk jest trwały i odporny ścieranie czy rozmazywanie. Dobrze przygotowana etykieta będzie pełniła funkcję nie tylko informacyjną, ale i zdobniczą oraz – co ważne – może zaintrygować klienta. Co więcej, etykieta może też edukować, a nawet zaciekawiać, co wpływa na korzystny ogląd całej firmy.
Bezpieczna przesyłka
Nie ma nic gorszego – zarówno z punktu widzenia nadawcy, jak i odbiorcy – jak źle oznaczona przesyłka. Termin dostawy się wówczas wydłuża, a klient niecierpliwi i irytuje. Aby uniknąć podobnych, czarnych scenariuszy, warto postawić na estetyczne etykiety termotransferowe czy termiczne. Można je umieścić na każdej paczce, bez obaw, że się odklejają, a druk jest trwały i niepodatny na rozmazywanie. Aby dodatkowo zabezpieczyć dokumenty dołączone do przesyłki, warto skorzystać ze specjalnie do tego celu przeznaczonych przylg kurierskich. Umożliwiają one błyskawiczną identyfikację zawartości paczki oraz ułatwiają jej dotarcie pod wskazany adres. Co więcej, można je także przygotować z firmowym logo – będą więc stanowić kolejny krok na drodze do identyfikacji marki przez klienta, a tym samym do budowania przewagi konkurencyjnej na rynku.
Prowadząc sklep internetowy czy hurtownię, warto poświęcić chwilę na przygotowanie własnych etykiet. Towary będą wówczas wyglądać spójnie i estetycznie, a klient z pewnością zwróci na nie uwagę.
Źródło zdjęcia wyróżniającego: © Thinkstock.
Ciekawy artykuł. Niestety jeszcze wiele firm nie zdaje sobie sprawy, jak duży wpływ na wizerunek firmy ma odpowiednio zaprojektowana etykieta produktu.
dzięki za pomysły na zastosowanie etykiet!