Identyfikacja wizualna firmy obejmuje najczęściej logo, grafikę, chwytliwy napis. Logo stanowi element rozpoznawczy marki. Jeśli przedsiębiorstwo, działające w branży e-commerce, chce zostać zapamiętane przez potencjalnych klientów, powinno zadbać o utrwalenie logo w ich świadomości. Można to osiągnąć m.in. za pośrednictwem personalizowanych zamówień w e-commerce (opakowania).
Poznaj podstawy. Czym jest personalizacja w e-commerce?
Personalizacja w e-commerce ma na celu stworzenie konkretnych wrażeń zakupowych – tak, jakby zamówienie było przeznaczone specjalnie dla pojedynczego klienta, a nie szerokiej grupy odbiorców. W przypadku konkretnych produktów (np. pudełek kartonowych) chodzi o dostosowanie ich cech do indywidualnych preferencji, oczekiwań, zainteresowań użytkownika. Najczęściej dotyczy to wyglądu produktu, choć nie tylko.
Personalizacja odgrywa sporą rolę w branży e-commerce. Jej możliwość zachęca potencjalnych klientów do wykonania zakupów. Po wdrożeniu spersonalizowanych funkcji znacząco zwiększa się ogólna sprzedaż w sklepie wysyłkowym.
Kolejne podstawy. Czym są personalizowane opakowania?
Branża opakowaniowa rządzi się swoimi prawami. Personalizowane opakowania to torby reklamowe (torby prezentowe), kartony i pudełka tekturowe, worki i torby foliowe, skrzynie do paletyzacji, koperty wysyłkowe, a także różnorodne akcesoria do opakowania (np. taśmy klejące). Na pozór mogą wydawać się niepotrzebne, jednak tkwi w nich wizerunkowa siła opakowania.
Działanie. Jak zamówić personalizowane torby papierowe w RAJA?
RAJA jest firmą, która daje możliwość zamówienia personalizowanych toreb (z własnym nadrukiem, logo). Zastanawiasz się, jak wygląda proces zamówienia toreb papierowych z nadrukiem? W tym celu należy zadzwonić do nas lub wypełniać formularz dostępny na stronie (preferowany sposób). Kwestionariusz składa się z kilku podpunktów. Musisz wybrać rodzaj zamawianego opakowania, podać jego wymiary (w przypadku toreb papierowych otwarcie i wysokość w mm) oraz gramaturę papieru, z którego ma być wykonany. Konieczne będą także informacje na tematy nadruku (kolor, dokładny opis, napis lub logo). Zamawiający musi podać liczbę zamawianych opakowań. W przypadku toreb papierowych ważny będzie także wybór jej rodzaju (np. biała, kolorowa, papierowa, brązowa, lakierowana, powlekana, z uchwytem płaskim, z uchwytem skręcanym).
Następny etap to podanie danych swojej firmy – nazwę, adres siedziby, telefon, adres e-mail. RAJA, zapoznając się z wszystkimi wytycznymi z formularza, prześle ostateczną wycenę w przeciągu 24-48 godzin.
Inne działanie. Jak zamówić inne personalizowane materiały opakowaniowe w RAJA?
Personalizację materiałów opakowaniowych w RAJA warto poznać na przykładzie taśm pakowych. Zainteresowane osoby lub firmy muszą przejść na stronę autorskiego konfiguratora taśm pakowych (zakładka: „taśmy pakowe z indywidualnym nadrukiem”).
W wybranym miejscu należy wybrać rodzaj taśmy papierowej z nadrukiem, a następnie wprowadzić ważne parametry (szerokość i długość akcesorium, a także rozmiar, rodzaj i kolor nadruku). Po wypełnieniu formularza trzeba wysłać zapytanie do RAJA. Podobnie jak w przypadku personalizowanych toreb papierowych firma odezwie się z gotową wyceną po 24-48 godzinach. Taśma pakowa stanowi wyjątkowe akcesorium opakowaniowe, które przechodzi przez etap trzech kroków do obrandowania przesyłek.
Nie tylko nadruk. Inne sposoby personalizacji produktów.
Jeśli myślimy o personalizowanych opakowaniach, najczęściej w myśli pojawia się możliwość zmiany ich wyglądu. To jednak nie wszystko. Personalizacja w e-commerce to także możliwość wyboru produktu przy pomocy filtrów i różnych parametrów, a także samodzielnego skomponowania zestawu. Do owego pojęcia zalicza się także wybór sposobu zapakowania (np. na prezent). Jeśli w sklepie internetowym istnieje możliwość wyboru danego artykułu w kilku wariantach – to również domena personalizacji. Sklep internetowy RAJA spełnia wszystkie podpunkty.
Obsługa sklepu internetowego. Jak to wiąże się z personalizacją zamówień w e-commerce?
Potencjalni klienci będą wdzięczni za możliwość zakupu danego produktu w różnych wariantach. Przykładowo: gdy poszukujesz pudełka kartonowego na stronie internetowej RAJA, możesz przefiltrować dostępne opakowania na podstawie kilku zmiennych:
- kodu produktu,
- długości, szerokości i wysokości wewnętrznej w mm,
- koloru,
- ilości w paczce,
- przykładach zastosowania,
- cenie,
- ilościach paletowych.
To bardzo dobra opcja. Każdy kupujący będzie mógł wybrać karton, który spełni stuprocentowo jego wymagania.
Inny dowód personalizacji, na jaki nie zwraca się uwagi na pierwszy rzut oka, to wyświetlanie produktów podobnych i komplementarnych na stronie konkretnej rzeczy. Taka funkcja pozwala firmie e-commerce pogłębić spersonalizowane doświadczenia zakupowe klientów (wykorzystywane są informacje na temat zainteresowania danym produktem, by móc polecić kolejne).
Wybór opakowań na prezenty
Personalizacja zamówień w e-commerce obejmuje możliwość zakupu ozdobnych, świątecznych torebek prezentowych (i nie tylko). Jeśli są wykonane z najlepszej jakości materiałów, mogą stanowić równie efektowne rozwiązanie jak dekoracyjne pudełka czy papier ozdobny. W RAJA można zakupić torebki prezentowe wykonane z ekologicznego papieru Kraft. Kupujący mogą przebierać między wersjami błyszczącymi i matowymi, gładkimi i prążkowanymi, przezroczystymi i metalizowanymi, z tektury lub folii. Jeśli klient ma takie życzenie, można wyposażyć je w ozdobny sznurek, kokardę.
Kolejny typ ozdobnych opakowań to eleganckie, dekoracyjne pudełka na prezent. W RAJA jest ich wiele wariantów, m.in. pudełka składane z satynową wstążką, ozdobne zamykane na magnes. Dość popularną opcją są także białe pudełka na prezenty z tektury litej.
Dekoracyjne pudełka i torebki to nie wszystko. Bardzo popularnym wyborem wśród klientów jest papier ozdobny – błyszczący lub w postaci folii celofanowej, metalizowanej. W ofercie RAJA znajdziesz wiele rodzajów takiego papieru, m.in. papier ozdobny błyszczący, wersji Carmelia i Stella, w paski i kropki. Jeśli chodzi o folię metalizowaną, są trzy opcje kolorystyczne – różnobarwna, przezroczysta, błyszcząca.
Wybór ozdobnych dodatków do pakowania
Personalizacja opakowań może obejmować także dodatki, wypełniacze do paczek. Nie każdy wie, że istnieje coś takiego, jak wypełniacze prezentowe – eleganckie, trwałe, o wysokiej jakości wykonania. Nie są one widoczne na pierwszy rzut oka. Wyściełają wnętrze paczki. Jeśli pojawią się w przesyłce (najlepiej ozdobnej), będą stanowiły miły dodatek, który wprawi zamawiającego klienta w dobry nastrój. Wypełniacze do prezentów umieszcza się nie tylko w pudełkach, ale i szkatułkach, koszach, dekoracyjnych skrzyniach. Kupując je w RAJA, możesz oczekiwać, że będą ekologiczne, biodegradowalne, przeznaczone do recyklingu.
W skład ozdobnych dodatków do pakowania wchodzą także elementy niezbędne do udekorowania prezentu (np. taśmy, kokardki, rafia, wstążki). Na największą uwagę zasługują uniwersalne wstążki (o metalicznym połysku, w wielu kolorach), którymi można związać dekoracyjne pudełka na prezent.
Rafia naturalna to produkt stosunkowo mało znany – a szkoda. Ma postać ekologicznego i ozdobnego sznurka, wykonanego w całości z włókien roślinnych. Spełnia analogiczną funkcję co wstążka – zwieńcza ozdobny wygląd dekoracyjnego pudełka na prezent.